Rajmik fredag&lördag

Fredag:
 
Red lektion för annelie, red LB1 för henne. Seriöst, hon hade lagt upp sockerbitar fett nära staketet ( jag skulle rida vid staketet) och vi låg ner i hörnen i galoppen. Värmde upp själv iallafall självständigt som vanligt, han va stel som gatan i höger. Han lyssnade ej och gick som en kamel i början, blev såklart lack. Sen gick det bättre efter jag hade blivit lack haha, sen gick han i en helt ok form, han va finis i traven & halterna, övergångerna oxå. Men ökade galoppen, omg. Vi mååste träna & hörnpasseringarna. Har typ lärt honom att gena i hörnorna, i galoppen alltså. För hoppningen haha! Smart tjej. Men va inte helt nöjd.
 
Lördag ( idag) :
Red fram och han var super duktig, lyssnade på minsta lilla. Kortade tyglarna efter några varv, började jobba honom, åhhh va fin <3 Började trava i nedsittning, åh jävla fina ponny! Seriöst, han gick som en klocka jämfört med igår, han lyssnade gjorde allt jag bad om. Red lite delar ur pogramet, serpentinerna, ökad skritt m.m.
Han fixade galoppen någolunda, det sköna med honom är att han alltid ställer upp oavsett vad. Jag kan styra heeelt fel på ett hinder och öka på i svängarna  & rida taskigt och han gör inget han bara ställer upp. Jävla goa ponnyskrälle <3
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0