Rajmik-Hoppträning

hellu darlings! :) Kan börja med att berätta att jag sommnade kl 3!! och gick upp kl 07.13 för att sen gå till rondellen och åka till sågen för att hämta fanny 07.30! Sen till stallet mocka,fodra ja ni vet :)

( red med tuva fanny & michelle)
 
Skrittade fram, travade i båda varven, han kändes jääääätteee pigg & stark = nöjd joss :D Förutom att han va jätte jobbig att hålla, träningsvärk imorron hallelulija! Vi värmde upp på galopp bommar i nedsitning, roligt :) Förutom att han vill göra omhoppningssvängar! Dumma häst :( Höll på att vurpa lite här & där, skämt åt sido.
Sen red vi på ett kryss 2 gånger i varje varv, jätte döööktig! Förutom att han taggade & studsade & småbockade\sparka bakut vettefan vad han gjorde fick iaf ont i rumpan av hans glädje.
 
Sen hoppa vi en bana, först fram på kryss på långsida, snett igenom på ett plank, sen sväng igen över galopp bom + enkelhinder. Omg, han va så fin + taggad oo åååååååh! Har en video som vägrar laddas upp på fb när han studsar och sen galopperar och sen ba oufffff hoppar. <3 <3
 
Sen hoppade vi ett räcke och sen ska jag sakta av efter, nej då börjar häst jäveln göra massa piruetter och galopperar på stället och är påväg mot nästa hinder wtff, hahaha. 'Sen kom jag på igen på räcket+krysset och då gick de super, förutom att han ökar så jäkla fort mot hindrena så jag får typ tårar i ögonen haha.
 
Men seriöst är så sjukt nöjd över denna träning åh pluttis! 90cm här kmr vi <3
 
Btw hoppade ca 70-80 bana idag o hindrena :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0