Taffsnäs

När vi kom dit pratade vi lite med terese o sen gick ja o alex o fixa 3 hästar.
 
Gullfrost: Väldigt fin, rolig och ja allmänt duktig. Lite grön då han ej orkar bära upp sig i galoppen men han va fin sen, tog några skutt o han va helt ok. :)
 
Lakej: Väldigt stark o jobbig på ytter tygeln i vänstervarv men gick typ helt ok, han är ej utbildad elr nåt men red bara i skritt o trav.
 
Walle: Har ridit honom innan men han gick ej på bett pga ett sår o han gick inte ens att jobba på sitt träns, inget hack eller träns utan bett utan något annat. Skritt o trav
 
Sen gick vi upp med dom så sa terese att jag kunde prova en till, simon som kom 3a i sm för 2 veckor sedan så ville de, så fixade honom satt upp.
 
Simon: Satt upp o skrittade något varv på långtygel, kortade o började arbeta skit fin häst!! Började trava sen han gick väl i bra form haha o sen galopperade jag lite o då efter nåt varv lossnade han i galoppen oxå, tog några skutt o han va super fiiin och jätteee rolig! Typ en svankrygg, vattenmatta grej, kryss, oxer :)
 
Sen åkte vi ( jag min mormor mamma o alex ) till max o åt och sen lämmnade vi alex i skogås och åkte hem. :)
Alex filmade o fotade så ska lägga ut dom strax men här får ni ett smakprov :)
 
simon & jag
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0