varit hos conrad :)

 
Har varit hos min medryttarhäst conrad, dom har ju insläpp vid 17.00 så kom dit vid 16.30 och mockade hans box och pysslade lite i stallet, och snackade med kaleria (en tjej i stallet) så togs hästarna in och han fick sin insläppsmat så han fick käka upp kraften och lite av höet, så tog jag ut honom på stallplanen och spolade av hans leriga ben. :) så tog jag in honom i stallet och borstade och pysslade med honom i typ 40 min och sadlade osv
 
, gick till ridbanan och gick runt med honom typ 4 varv och lekte med honom lite att han ska följa mig och trava några steg osv, han tycker det är skitkul haha!! :D Hoppade upp skrittade runt på långa tyglar några varv kortade och bara red lite lång och låg i skritt och trav, bytte varv i serpentiner,snett igenom och lite random ridvägar haha, gjorde massa halter och arbetade honom, galopperade av honom i båda varven, för han har skittråkigt i sin box så man måste rida lite av hans energi så han blev trött, jag blev skit trött efter alla galopper och travgrejer osv, men han va bara lite svettig haha! :) Är skitnöjd med ridpasset, han va pigg och glad och ska rida ut med kaleria någon dag :)
 
Tog in honom tog av all utrustning och borstade igenom honom med alla borstar i ryktlådan i typ 1 timma, skitskönt att bara vara och mysa och gosa! Satt på hans stalltäcke och släppte in honom i boxen och gav honom äpplen och godis haha, skämmer bort hesten :D
 
tre bilder på conrad från idag :)
någon som vill följa med och fota typ nästa fredag? :)
 


Kommentarer
julia k

jag kanske kan! :D

2012-10-06 @ 19:35:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0