rajmik & amelia (hoppning&dressyr) <3

Dagen började med att jag och juliaw som bloggar på www.francesuse.blogg.se gick till stallet, så tog jag in rajmik fixade honom och osv. Gick ner till volten och hoppade upp. Lägger upp bilder längst ner i inlägget!!!!!! :D

R A J M I K :  (barbacka)
Skrittade fram på långa tyglar 3 varv i båda varven, kortade upp tyglarna lite arbetade lite i skritt. Började trava, jobbade på formen och att han var med på noterna gjorde lite skänkelvikningar halter osv. Galopperade lite, galopperade på en volt runt juliaw och i trav och skritt. Det bestod ridpasset på och höll på att ramla av haha. Så red jag runt jordhögarna & shettis :) Bilder längst ner!

A M E L I A (hoppning m sadel) :
Fixade henne, gulletjejen är jätte mysig! Skrittade henne för hand runt shettis och så gick vi ner till volten och satt upp, började trava på en cavaletti serie (bommar) sen hoppade vi kryss på 30, räcke på 50 en oxer på 65 och en åtta i två kryss. Så gjorde vi en bana. Hon är lite rädd för att hoppa i skugga, men hon vägra lite men var jätte duktig för jag sluta driva helt och hållet så trodde hon de va paus :)
Hon är jätterolig! :D




Tyvärr så fotade ingen när jag red amelia :(



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0