poänghoppning 2 maj

Kom till stallet 08.15 ca och hjälpte till att bygga fram hindrena, och sen så tog jag in rajmik från hagen, borstade honom och satt på benskydd,kratsade sadlade och gick ner till banan och tänkte ut en bana. Sen tränsade jag och gick ner till framridningen .
FRAMRIDNINGEN
Skrittade runt på långa tyglar i ca 5 min i båda varven, gjorde lite volter osv. Kortade upp tyglarna, arbetade lite form så han var med på noterna men red ej i form hela framridningen, gjorde snett igenom och volter, började trava samma arbete där oxå, galopperade lite och travade på långa tyglar, skrittade länge. Gick upp till stora ridbanan.
INNE PÅ TÄVLINGSBANAN
Så gick jag runt och visade hindrena, han började äta på halmhindret hihi, så fick jag hoppa fram på halmhindret
gick bra, sen så började jag rida själva tävlingen fick ihop 180 poäng på 1 minut. Var skitglad efter, han blev lite stark men det var inget problem för mig, han svängde bra och var med på noterna :D
Betade honom sen och så var det ärevarv, kom fyra skitstooolt!!! :D Han blev skitpigg i ärevarvet men de va ba kul! Nu är jag skit taggad till KM :D Terräng, hoppning och dressyr!
bilder kommer sen! :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0