två barbacka pass

Åkte till stallet vid halv åtta, var där runt åtta eller kvart i. Vet inte riktigt ;) Iallafall, fixade lite i stallet sådära intag och utsläpp av hästar, om jag minns rätt'? Sen frågade vi om vi fick ta ut fjordingarna och fabbe på promenad.  Men då sa pernilla att vi ska skritta ut alla hästar vi kan rida.
Blev överlyckliga, red ut på walia barbacka i skogen i 40 minuter i skritt. Hon är verkligen speciell, haha skitsöt. Först går hon i form, sen när man går i nerförsbackar så börjar hon dansa. Skitsöt! Sen mot slutet vid ritten så red vi mot bilvägen vid jordhögarna så då skjuter någon med pistol upp i luften så våra hästar blir rädda.
Walia hoppade in i diket nästan, haha och juliorna hoppade av. Darrade mycket, men red sen normalt upp till stallet.
Åt lunch sen och såklart fixade jag av walia först innan och släppte ut henne, ska rida barbacka ut på henne någon mer gång, skitrolig sen när hon går ner för backar juste så börjar hon dansa och gå och travar haha. Sen åt jag lunch som jag skrev uppe ↑ satt och snackade med julia k. Och lite sådära, softigt. Vid ett tog jag in rajmik, host pernilla för han är kär i lydia. Och dom springer iväg, skitjobbiga.
Och sen hade han rullat oxå, men borstade han noga och fint, kratsade hovar och satt på benskydden tog spöt och tränsade. Red ut barbacka i skogen, skitmysigt. Så red bästavän framför mig och vi satt och snackade, och tog några travsteg ohaaa, fett mys! Hon ska rida upp snart och då ska vi rida ut barbacka, najs.
Själva uteritten gick bra, arbetade den stelponnyn lite men inte i överdriven form. Bara lite på tyglen, sen satt jag av fixade honom och satt i värmestugan.
Sen byggde vi fram en bana tills imorgon, tvättade hinderna med vatten och gjorde rent.
Sen gick vi banan, och jk anmälde sig på gulliver. Sen byggde vi fram ett kryss och ett räcke på lilla volten. Så tog vi ner tränsen och satt i solen med michelle fanny maja och jag och julia och smorde. Sen får jag värsta skrattattacken och ramlar så hoppar fanny på mig så biter hon mig så biter jag henne och drar henne i håret, normala? Nä, tror inte de liksom :D Ikväll ska jag bara softa, och sova tidigt. Men vi hörs nu, pusshej!
hoppkursen saknar <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0