gulliver & neffe & walia

Red gulliver idag, skrittade fram och gjorde serpentiner och sådära. Travade lite och gjorde skänkelvikningar och framdelsvändningar och bakdelsvändningar. Galopperade lite, och omg skitskön galopp. Skrittade på en volt och var mjuk i handen och han mjuknade upp i båda sidorna och sökte sig neråt. Galopperade lite senare på ridpasset på en volt och då gick han som jag vet inte vad, men ordspråket'' han gick som en gud'' omg . Han arbetade med hela sin kropp och bakdelen var med. Lycklig eller vadå?
Åt lunch och sedan longerade jag neffe över bommar i ca 40 min? I skritt och trav endast och något galoppsprång när han blev rädd för spöt.
Sen var jag på en hjärt och lungnräddning, och de var roligt men jobbigt.
Imorgon ska jag rida walia en timma, och tror de blir samma träning som idag. Fast den damen ska få arbeta lite.


Kommentarer
emilie

Heter Neffe så på riktigt? :) <3

2011-10-29 @ 22:39:00
URL: http://emiliekarlman.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0