Dolme

Skolan var okej igår, vår roligaste mentor slutade så vi fick en ny. Men aja, åkte hem med bussen och satte mig vid datan och gick till stallet sen. Tog in dalme för jag skulle rida honom och ställde honom i stallgången. Borstade igenom de lilla trollet och fick med lite päls för han har sjukt mycket så han fäller haha. Kratsade hovarna, satt på benskydd och sadlade och tränsade. Och fixade hans panlugg i en liten snodd annars snubblar han hela tiden skitjobbigt haha. Skrittade fram på volten i fem minuter på långa tyglar och kortade upp dom sedan och gjorde lite halter, serpentinbågar, volter och bytte varv och sådära i cirka tio minuter. Började trava lite lättridning i värsta dressyrläderna men gjorde lite volter och bytte varv där med. Red över två bommar för att se att han lyfter på benen ordentligt haha. Sen satt jag ner i sadeln och tränade sitsen lite, gick fett bra. Galopperade ett varv gick bra. Han fick en skrittpaus  fem minuter på långa tyglar bytte varv och galopperade lite i fältsits, och travade.
hur han var: Pigg men inte värsta som rusar och sticker, men han höll en fin galopp och kommentarer av stina som red walia var att jag fick en fin galopp och trav och fin sits. :)
första gången jag red honom barbacka, förra veckan eller förrförra :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0