finaste ponnyn, i love u.

Åkte till stallet vid åtta, gick till sadelkammaren satt fast vingarna på sadeln och ängelkronan i tränset. Bytte shabrak och sprayade den med glitter. Gick banan + omhoppningen. Borstade rajraj och kratsade hovarna och sprayade honom med glitter. Och gjorde hjärta på rumpan. Gick ner med mormor och kollade på 30cm hoppningen, söta ponnysar och ryttare! Gick upp när det var paus och sadlade och tränsade och satt på benskydden gick ut och betade honom lite i tio minuter och ledde han runt jordhögarna tillsammans med cassi. Travade han lite dära för att se hur han reagera på vingarna och ängelkronan. Han ba '' aha vi ska springa kom vi drar jossan'' haha. Gick till volten och satt upp och kortade tyglarna rätt så snabbt travade i nedsittning och lite lätt gjorde halter och galopperade lite och han lyssnade lite seg för skänkeln bara, men för han sprang som en tok i hagen igår. Men han var duktig och reagerade inte på klänningen som täckte hans rumpa. Gick upp till volten på 50cmklassen hoppade fram på hinder nummer ett och två. Hoppade banan sen och sedan omhoppningen. Han var jätte duktig, skrittade ut och sen var det placering. Placerade mig som 4:a med 3 sekunder. Men endå, var inte med för att vinna eller så utan för att ha roligt med rajmik.  Skrittade och travade på volten och sen tog jag en galopp som jag öka. Gick upp till hoppvolten som de nu var upphöjt till 70cm. Hoppade fram på hinder nummer ett och två, dom kändes rätt så bra. Sen hoppade jag banan men på hinder fyra så sa han damerna först och tvärstannar och jag flyger över hindret och får magen på bommen och drar med tränset men han står där och tar ner mulen på mig för han gick mot mig och buffa på mig, så kom en tår då man kände lycka. Men tränsade om och hoppade ettan och tvåan, och då hade vi bästa känslan. Och blev tyvärr utesluten :( MEN DE GJORDE INGET. Så gick jag med han en tur i skogen och var så jävla lycklig, ouufff!!!! Och på måndag ska jag fan be om han när vi har pogramridning. Imorgon ska jag till skutan och gå på teorin.

Några fotade och ni får se bilder så fort jag har fått dom! :D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0