Fina ponny, 90 cm <3

Kan berätta lite om hoppkursen + hoppningen på neffe idag.
Red rajmik på hoppkursen, först skritt-ledde vi hästarna runt jordhögarna och sen satt vi upp på ridvolten. Skrittade fram i ca 3 min och joggade fram i trav över några bommar. Sen i galopp på korta tyglar och sedan ett kryss. Han var super pigg så fick sitta och hålla in honom men lät honom endå galoppera på så att man inte sitter och drar i munnen. Sen höjde hon till ett räcke på cirka 50cm. Och så skrittade vi på långa tyglar ett tag, kortade dom kom i galopp på en solfjädershinder och sedan en linje på ett kryss. Gjorde det några gånger och bara för att det gick så bra så höjde pilla till 80cm på solfjärilen. Men dum som jag va så kollade jag ner och han stannar och går in i hindret och jag sitter på halsen men hoppade tillbaks i sadeln. :D Sen kom jag på igen med blicken fram och han hoppade som en gud. Sen hoppade vi en linje som blev av först solfjäder kryss räcke. Som en båge! Vi hoppade en bana sedan på först rätt upp på ett räcke sen ett varv på c volten med kryss i sen ner till a på raklinje på räcke sen långisda på solfjäder och sen räcke igen. Och så tog jag långsidan igen och hon höjde till 90cm, omg underbar känsla! Hoppade lite skutt sen skrittade vi av, och han var så jäkla svettig så att han såg ut som att han var nyduschad, men somsagt han var awesome <3
Sen åt vi lunch, byggde bana tills imorgon. Och imorgon ska jag få hoppa HÖGT och om det går bra imorgon så blir det väl en 110-120-100 cm :D
Sen red jag neffe, och juliorna på listek och klippet. Vi skrittade ut i skogen ett tag och neffe blir rädd och sticker, knas. Men fick stopp på han och sen red vi hem och travade lite på volten tog några galopper och galopperade och travade över bommar. Sen hoppade vi ett räcke på cirka 50cm. Och han var pigg :D
Fixade ponnyn och flummade lite.
Nu har jag ätit middag och jag lovar, texten är värd att läsas!
Inga fotografer idag tyvärr men imorgon tror jag? :D
vårat band bara växer och växer..


Kommentarer
emilie

Ni är finast ihop <3<3

2011-11-02 @ 11:20:59
URL: http://emiliekarlman.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0